Warning: file_put_contents(): Only 212992 of 240199 bytes written, possibly out of free disk space in /home3/jjahesh/public_html/wp-content/plugins/droit-elementor-addons/includes/widgets.php on line 769
هوش و بازی با روبیک | موسسه علمی آموزشی عقاب طلایی

بازی حافظه را بهبود می‌بخشد و رشد قشر مغز را تحریک می‌کند.

در سال 1964 ماریون الماس و همکارانش مقاله هیجان انگیزی درباره رشد مغز در موش‌ها منتشر کردند. این دانشمندان علوم اعصاب، یک آزمایش برجسته را انجام دادند به این صورت که موش‌های گروه اول را در فضاهای خسته کننده و انفرادی و موش‌های گروه دوم را فضاهای هیجان‌انگیز و پر از اسباب‌بازی پرورش دادند. در پایان دوره، هنگامی که محققان مغز موش‌ها را مورد بررسی قرار دادند، دریافتند که موش‌های گروه دوم که در فضای هیجان‌انگیز پرورش یافته بودند، دارای قشر مغز ضخیم‌تر از موش‌های گروه اول بودند. تحقیقات بعدی تأیید کرد که موش‌های گروه دوم دارای مغز بزرگتر و باهوش‌تر بودند، همچنین توانستند سریعتر راه را از طریق مارپیچ‌ها پیدا کنند. (گرینو و بلک 1992)
آیا این مزایای بازی برای انسان نیز وجود دارد؟ ملاحظات اخلاقی مانع از انجام آزمایش‌های مشابه روی بچه‌ها می‌شود. اما به نظر می‌رسد مغز انسان به روش‌های مشابه به بازی و اکتشاف پاسخ می‌دهد. با کودکان خود بازی کنید و شادی رو براشون با ارزانترین وسیله‌ها به خانه بیاورید. در این اوضاع کرونا مواظب سرمایه‌های زندگیتان باشید و کودکان خود را با عشق، شادی، بازی حافظه و هوش تقویت کنید.

بازی معجزه می‌کند!!!!

تحقیقات نشان می دهد که تلش برای دفع مشکلت ، یک ویژگی ذاتی است که کودکان می توانند در صورت لزوم از آن استفاده کنند. کلید استفاده از این تاب آوری ذاتی ، پرورش آن است. هر کودکی ، چه با موقعیتهای چالش برانگیزی روبرو باشد ، چه توانایی های مختلفی داشته باشد یا نه ، این توانایی را دارد که از این پتانسیل های شکوفا استفاده کند. کودکان با افزایش توانایی درتصمیم گیری و حال مسئله ، از لحاظ ظاهری نیز بهبود می یابند.
بازی خلقا برای بچه ها بسیار جذاب تراز اسباب بازی های گران قیمت است چرا که خود کودک در ساخت بازی سهیم است و کودک را باهوش تر و شادتر و خلقا تر می سازد.

روبیک یک بازی هوشمندانه

روبیک یا همان مکعب جادویی نوعی بازی فکری است که خیلی از اوقات میتواند وقت کودک شما را به صورتی پر کند که در نهایت منجر به افزایش قدرت حاافظه و کارایی مغز وی شود. با این بازی هوشمندانه قدرت فکری کودکتان را بسنجید! مکعب روبیک به عنوان یک شیء جذابیت های خاص خود را دارد: رنگ هایش، تق تق شاخص هنگام چرخیدن قطعاتش، حاس خوشایند لمس کردنش و برای کسانی که صبر خود را هنگام حال کردن این معما از دست می دهند، پرتاب کردنش؛ البته نه به سمت هر کسی!

دیدگاهتان را بنویسید

جدیدترین‌ها